Essence Nude Glam Collectie


Al enige tijd heeft Essence de Nude Glam collectie in de schappen liggen. Dit is een nieuwe toevoeging aan het vaste assortiment en deze lijn bestaat uit 7 verschillende nude tinten. Kijk verder voor alle kleuren en een swatch!


01 cotton candy – 02 iced strawberry cream – 03 cookies & cream – 04 iced latte
05 toffee to go – 06 hazelnut cream pie – 07 café olé

Alle kleurtjes op een rij. Het zijn allemaal nét wat andere nude tinten, maar natuurlijk lijken ze ook best veel op elkaar. Daarom mocht ik er van mezelf ook maar één meenemen omdat ik anders met drie dezelfde-maar-net-anders lakjes zou zitten. Ik heb toen gekozen voor 03 Cookies & Cream, een soort beige met heel subtiele gouden shimmer. Ik moet wel zeggen dat nu ik de persfoto’s zo zie 02 iced strawberry cream me ook wel aanspreekt..


Maar goed, Cookies & Cream dus. Op de foto hierboven zie je hoe subtiel de gouden shimmer is. Hij lakt net zo fijn als de Essence Colour & Go lakjes die ik heb, dus daar ben ik zeker tevreden over. Wat ik ook zie bij deze lak is dat als je hem aanbrengt het eerst een klein beetje streperig is door het kwastje, maar dat dit langzaam weg trekt tot dat je nagel gewoon helemaal ‘gevuld’ is. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel haha maar het is in ieder geval een goede eigenschap ;P In twee laagjes geeft hij voldoende dekking.



En dan.. de swatch! Ik heb mijn best gedaan om mijn nagels er zo respectabel mogelijk uit te laten zien en nu vond ik ze eindelijk goed genoeg voor een foto. Ik vind het altijd lastig om een goede nude kleur te vinden, het is vaak erop of eronder. Sommige misstaan echt bij mijn huidskleur, maar ik vind dit wel een geslaagde combinatie! In het echt is de kleur nét ietsje lichter moet ik zeggen, maar het scheelt niet heel veel. De shimmer zie je niet zo goed terug, misschien in fel zonlicht maar dat was er op het moment van de foto niet. Al met al vind ik het een heel leuk lakje en ik denk dat er voor iedere huidskleur wel een geslaagd kleurtje tussen zit.

De Essence Nude Glam lakjes kosten €1,29 en zijn verkrijgbaar bij Kruidvat.

6 thoughts on “Essence Nude Glam Collectie

Leave a Reply

